2013. augusztus 29., csütörtök

DIY Water Decal - Vizes körömmatrica házilag

A youtube egy kincsesbánya, ezt már több ízben megállapítottam. Az is határozott meggyőződésem, hogy a körmös lányok kreativitása kimeríthetetlen és a nail art tulajdonképpen önálló kreatív hobbi kategóriává fejlődött nekik köszönhetően.

Itt van például Janelle vagy Lindaresh akik ötletes manikűr step by step videóik mellett a vizes körömmatrica csináld magad módszerét is közkinccsé tették:

Janelle módszere:


Lindaresh módszere:



Kipróbáltam én is, igaz némi egyszerűsítéssel. Leírom a lépéseket, hátha valaki hasznát veszi:

1/ Decal Paper -t vagyis transzferpapírt az e-bay-ről rendeltem 2008china13 eladótól. 10 db A4-es méretű lapot kaptam gondos (két kb két centi vastag hungarocell lap közé burkolt) csomagolásban. Pay Pal -lal fizettem érte 8,49$-t, ami a szállítás költségét is tartalmazta. A csomag 3 hét alatt ért ide. Ezen a linken találjátok az eladó termékeit. Fontos, hogy ez a fajta papír tintasugaras nyomtatóhoz való, nekem Epson SX420W-m van, ezzel tökéletesen együttműködik. 

A csomag tartalmaz egy használati útmutatót is:


Ezt a terméket általános dekorációs célokra is lehet használni, pl. saját fényképpel dekorálhatjuk használati tárgyainkat. A képen egy bögrét díszítenek fel a nyomtatott képpel, ami aztán mosogatható is minden további nélkül. Akár nagymamának lehet készíteni a gyerekek fotójával bögrét - ennek az üzletekben horror ára van.

2/  Tehát kiválasztottam egy képet - Jimi Hendrix portré ugrott be először, nem tudom megmagyarázni hogy miért pont ez - amit word dokumentumba bemásoltam, ott lekicsinyítettem, levágtam a felesleges részeket a képről és kinyomtattam. Hagytam száradni kb. fél órát. Lehet hogy kevesebb is elég lett volna de nem mertem rizikózni.

3/ Ezután Essence BTGN gyorsszárító fedőlakkal átkentem a mintát - mert nem akartam acryl spray-re elkölteni 1500Ft-ot - és megint vártam kb. fél órát. Hiába gyorsszárító lakk, ha nem körmön van lassabban szárad - ki tudja miért?

4/ Miutána lakk is megszáradt, méretre és formára vágtam a matricámat és beletettem egy pohár vízbe.

5/ Kb. 1 perc bőven elég volt neki. Ezután a videókban is megfigyelhető simító mozdulattal lecsúsztattam a matricát a papírról. Úgy működött pont mint a videón. 

6/ Rásimítottam a körmömre, ahol merevebbnek éreztem ott még kurtítottam rajta egy kicsit. Simogató mozdulatokkal kipréseltem a matrica és a körmöm közül a vizet, majd mikor már száraz volt és tökéletesen felfeküdt a körmömre, áthúztam egy újabb réteg Essence gyorsszárító fedőlakkal. Szerencsére nem kentem el a mintát. :)

A tegnapi nude alapra tettem fel, ilyen lett:



Szerintem teljesen korrekt lett.

Hát így vagyunk mi most kettecskén a mesterrel :)))




Kedves Olvasók, a "Hogy került Hendrix a hüvelykujjamra" című történet itt most véget ért. :)



9 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, mindenképp kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos te is megszereted majd ezt a technikát. Igazán egyedi dolgokat lehet vele művelni :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. A legnagyobb előnye, hogy olyan mintát használsz amilyet csak akarsz :)

      Törlés
  3. Nagyon jóóóóó :) mi mindent kitalálnak már...

    VálaszTörlés
  4. Halika. Meg tudnád mondani, hogyan tudok az ebay-ről rendelni?

    VálaszTörlés
  5. Halika. Meg tudnád mondani, hogyan tudok az ebay-ről rendelni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://bikirablog.blogspot.hu/2013/07/hogyan-rendeljunk-ebayrol.html
      Szia, a Bikira Blogon részletes leírást találsz róla, szép napot :)

      Törlés
  6. Hát ez zseniális. Köszönöm :-)

    VálaszTörlés