2013. október 17., csütörtök

Körömlakkon géllakk? - Kísérlet 2. rész - Az eltávolítás

Néhány nappal ezelőtt elkezdtem egy kísérletet, hagyományos körömlakkal kilakkozott körmeimre gél lakkot tettem fel és kíváncsi voltam, hogy mi történik. Nos, nem történt semmi. Semmi repedezés, hólyagosodás, levegősödés, felválás stb. Úgy gondoltam, ha a géllakk tartósságának tényleg alapfeltétele a bolyhosítás, előkészítés, stb, akkor két - három nap alatt csak elő kell jönniük a hibáknak. Talán várhattam volna még néhány napot, de nyakamon vannak a hétvégi körmös kihívások, a csillámokat is meguntam... és elég stresszes hetem is volt... szóval a kísérletet eredményesnek nyilvánítottam és megkezdtem a lepucolást.

Ilyen volt a géllakkos körömlakk pár perce, a 3. nap végén:


Azt már írtam, hogy a géllakkot sokáig mellőztem, részben azért - mert macerás eltávolítani. Sem reszelgetni, sem acetonban áztatni nem szeretem a körmeimet. Emellett van egy nagyon csúnya szokásom - a gyengébb idegzetűek most ne olvassanak tovább! 


Valószínűleg a 30 évnyi körömrágás folyományaként alakult ki nálam, de amikor nagyon ki vannak feszítve az idegeim, akkor szeretem letépkedni a körmömről a lakkot, gél-lakkot, díszítést, vagy bármit ami rajta van. Tudom hogy ez nagyon bizarr, de régebben még az épített zselével is képes voltam elkövetni ezt a gyalázatot... Na most, ha a köröm tisztességesen elő van készítve, akkor ezzel a tépkedéssel ripsz-ropsz gallyra lehet vágni a legerősebb körömlemezt is. 

Ezért izgatott engem ilyen nagyon, hogy körömlakkra géllakk működik-e? Mert ha igen, akkor megúszhatom sérülés nélkül a tépkedős kalandokat. Úgy logikáztam, hogy inkább a lágy körömlakkot rántsa magával a géllakk, mint a körömlemez legfelső rétegét... Bevallom, ennek a gyönyörű csillámos manikűrnek is ez lett a veszte... . Az alábbi képen láthatjátok milyen eredménnyel (a gyűrűsujjon már a acetont is használtam):


Hozzáteszem, hogy azért egy jobb minőségű géllakkot nem lehet ilyen könnyen lekapirgálni! Tudom, hogy az én esetem speciális, de a Perfekt Nails, Crystal Nails géllakkjaimat pont azért nem használom, mert ők sokkal merevebbek és ragaszkodóbbak mint ez a kis kínai "occó cucc". Tehát kapirgálás után már csak egy icipici acetonos áttörlés kell és tiszták a körmök. Mint látjátok sértetlen és fényes maradt a körömlemezem a brutális bánásmód ellenére is:


Bocs hogy ilyen besárgult körmöket mutogatok, de sajnos a Rimmel - Highland így beszínezte, hiába kentem alá alapozó lakkot - ráadásul fehérítős Rimmel alapozó lakkot - mindegy, hát ő sem tökéletes...

Ennyi horrror és meztelenkedés elég is volt egy időre, most már tiszta lappal állhatok a hétvégi kihívások elé! 

Kedves hivatásos körmös lányok, hadd kérdezzem meg: eddigi praxisotokban mi volt a legextrémebb rossz szokás, amivel vendégeitek sokkoltak benneteket?

11 megjegyzés:

  1. de jó bejegyzés lett, hasznos! De annyit hozzáteszek én nekem volt Crystal nails gél lakkom és már nagyon lenőtt nem volt időm elmenni vissza a körmösömhöz és acetonnal áztattam és lehozta, több ideig kellett de lehozta. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a CN nagyon jó minőség. De ez a kis kínai sokkal könnyebben lejön, régebben jártam már úgy vele, hogy amikor meguntam, elkezdtem piszkálgatni és lejött egy darabban mint egy matrica :)

      Törlés
  2. Ha ideges vagyok akkor én is azonnal elkezdem kaparni meg rágni a körmeimről a körömlakkot. A mai napig. Lehet az iszonyat szép vagy frissen készített... :/ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem vagyok egyedül :) Azt hiszem mindenkinek van valami hasonló rossz szokása. Pl. ismerek valakit aki a szemöldökét tépegeti amikor ideges... stresszesebb időszakban felemás a szemöldöke, mert mindig csak az egyiket tépkedi :)

      Törlés
  3. hozzám az egyik ismerődöm múlthéten jött volna műkörmöt építtetni, és felhívott aznap reggel, hogy annyira lerágta a körmét, hogy nem menne be neki alá a sablon, így nem tud jönni. de egyébként mondta, hogy múltkor is mikor megcsináltam a körmét, semmi baja nem volt még, csak azért jött le neki, mert lerágta. mondjuk én bele se merek gondolni, régen én is rágtam a körmöm, de szerencsére leszoktam róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így lehet lerágni a műkörmöt: a körömrágósnak akkor is sokat van a szájában a keze, amikor műköröm van rajta. Először csak a nyelvével piszkálgatja. Ettől felpuhul alulról a természetes köröm és a peremeknél fellevegősödik. Utána alányúl a fogával és lefeszegeti... elég gusztustalan :) De ez egy kényszeres dolog, aki csinálja egyszerűen nem bírja elviselni hogy a körme be van fedve valamivel és ki akarja szabadítani.

      Törlés
  4. Én amikor egy körmömön elkezd felpattogni a lakk nem bírok magammal és elkezdem felpattogtatni... Ez sem túl jó szokás. :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ugyanezt csinálom.... :) De akkor nem bírom megállni, hogy ne szedjem fel a többit is. Viszont a körmömet csak régen rágtam, hála istennek, hamar leszoktam róla. :)

      Törlés
  5. i use to bite my nails, but it was in school time.a long long time ago !
    now i dont even want to trim them,they are long until someone brake or rapture. !when i am stressed use to make extraordinary my nails.it does mean, not only doing my nails at the evening ,it makes me calm.just 10 or 15 min brake it is enough ,with coffee and ...

    VálaszTörlés
  6. Sokan csinálják ezt a tépkedést. Sosem értettem ha már kifizeted a drága gél lakkot, vagy még drágább épített zselét, hogy van szíved letépkedni? Na mindegy. A lényeg, természetesen rajta tud maradni a gel lakk, mondjuk 3 napig a lakkozott körmödön, de, hogy nem lesz fent 2-3 hétig az teljesen biztos. Ráadásul a fertőtlenítést gondolom nem csináltad meg és gombásodás, algásodás így is elkezdődhetett volna, a körömlakk nem nagyon véd semmitől, a gel lakk-ban zselé van tehát teljesen lezárja a körmöt, ezért nagyon fontos, hogy rendesen elő legyen készítve. Azt sem gondolom, hogy a tépkedésnél védelmet nyújtott volna a lakkréteg. összességében otthon persze lehet ilyenekkel szórakozni, de körmösként csak azt mondhatom, hogy nagyon szakszerűtlen így gel lakkozni és nem is lesz tartós az eredmény. A bolyhozás egyébként a megfelelő tapadáshoz szükséges és rendesen képzett körmösnél ez nem a köröm szétreszelését jelenti.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon örülök, hogy a cikk képekkel támasztja alá, hogy a géllak NEM roncsolja a körmöt, csak az aki nem tud bánni vele... Én is a "rágcsálók táborát" erősítettem régen, de szerencsére sikerült leküzdeni a problémát :) 2 kulcsa volt a folyamatnak, egyik hogy jó minőségű ragaszkodó DiamondNails géllakkot használok a másik pedig hogy otthon csinálom magamnak, így nincs szívem tönkretenni a munkámat :D

    VálaszTörlés