2014. július 18., péntek

25 dal az életedből - TAG

Azrail -nál láttam ezt a TAG-et és rögtön megtetszett, hiszen imádom a zenét. Viszonylag ritkán vannak személyes bejegyzések a blogon, maximum a nail-art munkákon keresztül hintek el egy-két apróságot, de a zene egy olyan csatorna amin keresztül könnyeben meg tudom mutatni magam.


1: Melyik az a dal/zene ami a gyerekkorodra emlékeztet?

A nyolcvanas években voltam gyerek, az első saját magnókazettám - akkor még az volt a menő :) - ha jól emlékszem, a Dolly Roll - Vakáció című albuma volt. A dalok közül a Wind Szörny című örökbecsűért rajongtam leginkább, bár máig nem tudom,  mit jelent az "iminimi szeminimi juvapcsuam" és hogy ezt paródiának szánták-e, vagy komolyan gondolták, mindenesetre imádtam! Mentségemre szóljon zsenge életkorom, 7 éves voltam amikor ez a szám megjelent... :D


2. Melyik az a dal/zene ami az exedre emlékeztet?

Nagyon fiatalon férjhez mentem és azóta is együtt vagyunk. Nem azt mondom hogy az első fiúhoz mentem hozzá aki az utamba tévedt, de egyik korábbi jelölttel sem mélyült el úgy a kapcsolat, hogy ex-nek lehessen nevezni, ezért ide nem tudok dalt hozni.

3. Melyik az a dal/zene amiről a szüleid jutnak az eszedbe?

Amikor kamaszlány voltam szerettem az '50-es ''-as évek slágereiből énekelni nekik és ők figyelmesen hallgatták. Akkor természetesnek tűnt, de így utólag nagyra értékelem a türelmüket  :)

Itt egy dal a régiek közül,  magányos - meg nem értett kamaszként teljesen átéreztem a dal mondanivalóját, persze akkor még nem tudtam hogy ilyen rövid lesz a "lányságom" :D.





4. Mutass egy dal/zenét ami megnyugtat.

Nagy - nagy kedvencem Ágnes, imádom a hangját, mintha egy angyal énekelne, nem tudok betelni vele:


5. Melyik az a dal, ami a fejedben ragad, akárhányszor hallod?

A Punnani Massif Élvezd című dalának feldolgozása az ITI tolmácsolásában. Az eredeti verzió túl gyors, nem értettem a szövegét, ezért fel sem figyeltem rá. A feldolgozás lassabb, érthetőbb és tartalmaz egy hozzáírt részt, aminek a szavait gyakorlatilag bemantráztam:

"Kövesd az álmod, minek más útját járnod?
A vészmadár nem repül, hangosan károg.
Minden lépéssel közelebb önmagad,
Az esőtől csak erősödik benn a mag!"



6. Melyik az dal/zene ami egy jó barátodra emlékeztet? 

Ez nehéz kérdés, mert a "jó barát" kifejezés már elég sokszor újradefiniálódott bennem. Ha egy olyan személyre gondolok, akivel hosszabb ideje rendszeresen tartom a kapcsolatot és számíthat rám, akkor ez a szám jut eszembe, sokszor hallgattuk anno munkába menet az autóban:





7. Mutass egy dalt ami az előző nyárra emlékeztet!

Tavaly nyáron ez szólt leggyakrabban az autómban: 


8. Egy dal ami az első szerelmedre emlékeztet.

Rég volt, tán igaz se volt:



9. Egy dal, ami reményt ad.

Volt már néhány nagy csalódás és kemény csata az életemben és a sors dobott egy két olyan labdát, amit nem kívánok senkinek. Tudom hogy nem nyerhetek meg minden csatát, de akárhogy is alakul, én mindig felállok és erősebb leszek mint addig valaha. Megtanultam, hogy csak magamra számíthatok, ha valami nem sikerül, keményebben kell próbálkoznom:


fontos a szöveg, itt olvasható magyarra fordítva

10. A kedvenc bandád egyik száma?

Az örök kedvenc a Queen és egy újabb reményt adó szám, kapcsolódva az előző témához, Tárd ki a szárnyad!


11. Egy zene a kedvenc filmedből?

Nem tudom elégszer megnézni a Grease című filmet! Ez volt a kedvenc számom belőle, teljesen odáig voltam Travoltáért :D



12. Melyik az a dal amit legutóbb hallgattál:

A rádiót hallgattam főzés közben és nagyon megtetszett a Balkan Fanatik új száma:


Nyugi, nem járok kocsmába :)

13. Egy dal, ami egy olyan barátra emlékeztet, akivel már nem vagytok jóban.

Sajnos van ilyen, bár ne lenne... sajnálom :(



14. Egy dal, ami a szerelmedre emlékeztet.

A szerelmem a férjem :) és ez a közös dalunk:


15. Egy dal, amit szívesen énekelsz?

Sok ilyen van, mert szeretek énekelni, főleg a kocsiban :) De amire igazán kieresztem a hangom az ez: 


tudom-tudom... igazából sosem növök fel :)

16. Egy dal, ami megríkatott.

Hú ilyenből sok van... néha nagyon tudom sajnálni magam, megint Ágnes következik:


na tessék, már folyik is a könnyem... aki akar, sírhat velem ;)

17. Melyik az a dal, amitől táncolni támad kedved?

ha-ha, ez könnyű, ha ezt meghallom, rögtön ugrálni kezdek, mint bakkecske, táncolni nem igazán tudok, amit én művelek az hívjuk inkább zenében oldódásnak :D


18. Egy dal, amit szeretsz, de ritkán hallgatod:

... hm... talán ez, tényleg ezer éve nem hallgattam már, pedig imádom:


19.-20. Az első dal a zenelejátszód listájában (telefon, Ipod, mp3)? És az utolsó?

Az autóban mindig van egy cd-m, most már huzamosabb ideje nem cseréltem. 
Ez az első dal, ezzel indul minden napom:


és ez az utolsó... óóó bocsika, ez is Ágnes - nagy rajongója vagyok a művésznőnek:


21. Melyik most a kedvenc dalod?

Imádom Pink-et, most perpill ez a kedvencem tőle, nagyon szókimondó és energikus, azt szeretem Pinkben, hogy nem tűri a tabukat:


22. Egy dal, amit valaki énekelt neked.

A férjem régebben gyakran énekelt nekem romantikus dalokat, mostanában ezt a szokását már hanyagolja. Kár.... mert nagyon szeretem a hangját és azt is ahogy énekel nekem. Utoljára ezt hallottam tőle:


azt hiszem jobban oda kellene figyelnem rá...

23. Egy dal amit ki nem állhatsz.

jajj, ebből is sok van, a tehetségkutatós rapid sztároktól úgy am-block a falnak megyek, de ha ez szól akkor sikítva nyúlok a kikapcs gomb után, lehet hogy nagy művész, de a nyomasztó szöveg és heréltkutya-falzett nekem már sok, nagyon megviseli a lelkemet és a fülemet egyaránt, nem kell a dráma, úgy gondolom van elég bajom enélkül is:



24. Egy dal, amire egy barátoddal táncoltatok:

Evezzünk vidámabb vizekre, buli nem múlhat el enélkül a szám nélkül:


25. Egy dal, amit egész nap tudnál hallgatni és nem unnád meg.

Ez bármikor jöhet:


vagy esetleg ez, ez is rajta van az aktuális cd-men:



Üdv:



2 megjegyzés:

  1. Ágnest é is imádom, szerintem ő kis hazánk egyik legfantasztikusabb énekese. Az "iminimi szeminimi juvapcsuam"-on hatalmasat nevettem, főleg mikor meg is hallgattam :D A Balkan Fanatic Feljött a nap című számába beleszerettem, fantasztikus és gyönyörű :) Pinket is imádom, bár ezt a számot még nem hallottam tőle, csak most nálad. Caramel-en pedig kicsit meglepődtem, de hát nem lehet mindenkinek egyforma az ízlése - én csodás zenésznek és kedves embernek tartom, imádom a hangját és a szövege tartalmát is. Mikor anno volt a Megasztárban nagyon megkedveltem a személyiségét és a hangját is, de megértem, ha te nem kedveled :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy több közös kedvenc is akad és az sem baj, ha vannak eltérések is, hiszen "mindannyian mások vagyunk" :)
    https://www.youtube.com/watch?v=ozTO6GoumZE

    VálaszTörlés