2015. május 25., hétfő

7 főbűn kihívás - Büszkeség



A kihívás utolsó állomása a büszkeség vagy kevélység. Hol a határ a kettő között? Az én fejemben a büszkeség az önérzetességgel is összemosódik. Szóval önérzet - büszkeség - kevélység... ezek egy érzés különböző fokozatai? Ti mit gondoltok erről?



De egyáltalán tényleg bűn a büszkeség? A szkeség bűn, a szerénység erény? Már a nyelvünkbe épült a meghunyászkodás? Feláll a szőr a hátamon! Ez más nyelvekben is így van?  



A büszkeség valóban sok baj forrása lehet - főleg ha hirtelen haraggal párosul, ugyanakkor nagy elhatározások és kiemelkedő teljesítmények indikátora is egyben. Ez egy olyan tulajdonság ami vagy van benned, vagy nincs. A büszkeség nem bűn, hanem egy személyiségjegy - szerintem - aki büszke, az büszke és kész, nem is tudja elfojtani hosszú ideig. Áthálózza a lényedet és utat tör magának mindenen keresztül. Épp úgy, mint az a fa, amit ha kivágnak, kihajt tőből, sőt! Gyökérsarjak millióival vág vissza. Nem gondolom, hogy a szerény emberek jobbak lennének mint a büszkék. Azt sem, hogy rosszabbak. Csak mások a megküzdési stratégiáik.  


Korábban egy TAG-ben írtam, hogy az Anne a Zöld Oromból a kedvenc filmem. Valószínűleg azért, mert a főhősnő nagyon önérzetes, lobbanékony. Nem tagadom, hasonlít a karakterünk! :)

Azért ezt a jelenetet választottam a sok közül, mert velem is történt ilyesmi... csak az én reakcióm visszafogottabb volt, nem palatáblát törtem szét a copfhúzogató fején, csak szóltam neki, hogy hagyja abba. És mi történt? Kaptam egy fekete pontot "beszélgetésért" - köszönöm Tanárnéni - igazán elmés megoldás volt részedről... na, mindegy is.

Rég volt, talán igaz se volt. Időközben asszertív felnőtté értem, kommunikációs palettám több árnyalattal bír, mint a körömlakkos polcom - pedig az se piskóta... :))))))))))

Apropó! Lakkok! A sok lelkizés után most már jó lesz bemutatni őket is:



Neked volt olyan szitud, amiben átléptél egy szabályt, mert a büszkeséged "megkövetelte"?

Ha tetszett ez az írás és úgy döntesz megtisztelsz a bizalmaddal, írd meg nekem a saját történeted, ha nem titkos akkor ide kommentben, ha összetettebb, akkor akár a nailartbyszilvia@gmail.com-ra.

Kíváncsi vagyok ír-e valaki? ;)



Üdv:





3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett a mani! :) Az alaplakk különösen tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Ááá, már értem a mani lényegét! Nekem is kedvencem ez a filmsorozat.

    VálaszTörlés