2015. december 5., szombat

MBBK - XMAS TAG - 5. Karácsonyi dalok



Az MBBK Facebook csoport találékony gazdasszonya, Suz'n ezúttal a hallójáratainkat helyezte célkeresztbe. A feladat az volt, hogy kedvenc karácsonyi dalainkat osszuk meg egymással. Nagy zenerajongóként nem az volt a nehéz, hogy összeírjam a dalokat, hanem hogy leszűkítsem a listát. Ezeket a dalokat mind-mind más okok miatt kedvelem, ezeket akkor is érdemes meghallgatnod legalább egyszer, ha egyébként nem kapcsolódnak szorosan az általad kedvelt zenei stílushoz. 

Az első dal jó régi, még tervben sem voltam amikor megszületett, pedig nem vagyok mai csirke. John Lennon Merry Christmas (War is over) című dala elévülhetetlen mondanivalóval és fülbemászó dallammal lopta be magát a szívembe:



A Queen-nek nem ez a legjobb dala, de ők a kedvenc együttesem, ezért került fel a listára a Thanks God It's Christmas című daluk, 1984-ből én ekkor mindössze 8 éves voltam, így csak jóval később, a kilencvenes években ismerkedtem meg az együttes munkásságával. 


A Piramis - Ajándék című dala elsősorban csodás dalszövegével hívta fel magára a figyelmem:


Tunyogi Orsi a kilencvenes években volt hallható a médiumokban, mostanság nem nagyon látom/hallom. Kár, mert nagyon szeretem a hangját. Ez a dal nagyon bájos és szeretetteljes. Egy régi kedves ismerősömnek kerestem dalokat egy karácsonyi cd-hez, amikor véletlenül rábukkantam. Azóta mindig ez az ismerősöm jut eszembe róla, ezért nőtt annyira a szívemhez.


A Bon-Bon számai a férjemmel közös kedvenceink. Ezt a dalt is nagyon sokszor hallgattuk egy időben, az autóban mindig közösen énekeltük, ezek gyönyörű emlékek és nagyon fontosak nekem. Az első karácsony című dalt minden évben meghallgatjuk, idén a 19. karácsonyunkat töltjük együtt... 


Az Edda  is sokak kedvence, a "Karácsony" című daluk igazán szívhez szóló és nagyon-nagyon aktuális:



... és egy igazi klasszikus, nincs Karácsony Ave Maria nélkül. Sokan sokféleképpen elénekelték már, ezúttal Barbra Streisand előadását választottam Nektek:


Cserháti Zsuzsa és Balázs Fecó is nagy kedvencem, igazán tartalmas és egyedi dalaik vannak külön külön is, ebben a duettben sok értékes gondolat és csodás hangok kapcsolódnak egymáshoz. 


Csondor Kata csodaszép hangja és a Hóban ébred kellemes dallam azonnal belemászott a fülembe valamelyik évben ez volt az egyik mobilcég reklámdala, nem lehet neki ellenállni: 


Búcsúzóul egy olyan dalt választottam, ami nem karácsonyi, mégis nagyon jól kifejezi azt a kis érzelem- és időutazást, amit bejártam amíg összeválogattam a fenti listát. Fenyő Miklós: Volt és lesz... hallgassátok!




Üdv:





2 megjegyzés:

  1. Néhányat én is szoktam hallgatni a felsorolt számok közül. Nálam még hatalmas kedvenc a Bereczki-Szinetár Duett Karácsony album. :)

    VálaszTörlés